Prva stran

Zgodovina

Olivno ali oljčno

Vrste olj

Kulinarika

Taggiasca oliva

Zdravje

Mediteranska prehrana

Zaščitena označba porekla

Corporazione dei Mastri Oleari

Frantoio di Sant'Agata d'Oneglia di Mela

Recepti

Zanimivo

O nas


zanimivo

  • ne odpovejmo se hrani, ki jo imamo zelo radi, čeprav vsebuje nezdrave maščobe
    nam se zdi to najboljše odkritje pri raziskovanju maščob: če v istem obroku zaužijemo nezdrave in zdrave maščobe vsaj v enaki meri, potem nezdrave nimajo takšnega učinka kot sicer, oz. ga sploh nimajo. Še bolje je, da zdravih zaužijemo več kot nezdravih. Ta informacija je zelo pomembna saj s pomočjo le te ni potrebno izločati hrano, ki nam je zelo všeč (pa ni tako zdrava), ampak moramo samo paziti, da nezdrave maščobe omejimo in da razmišljamo o kombinaciji obrokov.

  • olivno olje uporabljamo hladno in pa tudi v kuhinji za pripravo različnih vrst jedi
    olivno olje lahko uporabljamo za hladne jedi, kot tudi za pripravo jedi pri visokih temperaturah. Res je, da če želimo zaužiti veliko količino polifenolov, ki so v hladnem olivnem olju in delujejo kot antioksidanti, potem moramo zaužiti hladno olivno olje. Z uporabo olivnega olja pri visokih temperaturah res izgubimo lastnosti antioksidantov, vendar pa je močno segreto olivno olje še vedno eno najboljših za zdravje pri pripravi jedi.
    Pri kuhanji najprej segrejemo ponev, olivno olje pa dodamo šele tik preden v ponev dodamo hrano (da ga ne pregrevamo).

  • namesto masla in margarine uporabljajmo olivno olje
    Italijani v svoji kuhinji za pripravo hrane uporabljajo samo ekstra deviško olivno olje. Maslo in margarina v hladilnikih sploh nista prisotna, saj veljata za nasičeno maščobo, ki zdravju samo škodi.



  • uporabljajmo različna olivna olja za različne jedi
    za jed ki jo pripravljamo in ima močnejši okus, uporabimo olivno olje močnejšega okusa (bolj trpek, grenek okus), za jedi ki so bolj blagega okusa (npr. losos, hladne solate), pa olivno olje blagega aromatičnega okusa.
    Za pripravo rib uporabimo olivno olje z okusom limone, za pripravo določenih peciv in rdečega mesa uporabimo olivno olje z okusom pomaračne, za pripravo solat lahko uporabimo olivno olje z okusom bazilike.
    Za pripravo hladnih jedi uporabimo najboljše ekstra deviško olivno olje (odvisno od okusa: bolj blagega, ali z dodatki: limona, pomarančna, bazilika, tartufi).
    Za pripravo pečenih jedi (npr. losos) uporabimo ekstra deviško olivno olje višjega ali srednjega cenovnega razreda, saj ga za pripravo potrebujemo zelo malo.
    Za pripravo ocvrtih jedi uporabimo ekstra deviško olivno olje nižjega cenovnega razreda (ki ga lahko uporabimo 4-5 krat, če ga precedimo).

  • uporaba konzerv
    Mediteranska prehrana nam nalaga uživanje plavih rib 2-3 krat tedensko. Če ne utegnemo priti do svežih rib, potem so (samo občasno) edina rešitev konzerve. Tukaj pa trgovske police ponujajo past: ali so ribe v sončničnem olju, ali v rastlinskem ali pa v olivnem. Po nam znanih informacijah je to olivno olje takšno, da si riba ne zasluži "plavati" v njem, kaj šele v rafiniranem rastlinskem ali sončničnem olju.
    Predlagamo uporabo rib iz konzerv, ki so shranjene v lastnem soku ali vodi. Vodo odcedimo, vsebino konzerve pa stresemo na krožnik in dodamo ekstra deviško olivno olje, ki ga uporabljamo v svoji kuhinji. Nekaj trenutkov počakamo in razlika v okusu tune ali sardele bo neverjetna.

  • olivno olje lahko uporabljamo za odstranjevanje ličil (make-up-a)

  • bodimo pozorni na obljube na etiketah
    ko se sprehodimo po trgovinah in natančno pogledamo, kaj nam določeni artikli obljubljajo na prveh straneh, je pametno pogledati še na zadnjo stran artikla. Kot primer navajamo eno bolj znanih trgovskih znamk z omakami: na prvi strani etikete se bohoti paradižnikova omaka v ekstra deviškem olivnem olju. Ko pogledamo na zadnjo stran in pozorno preberemo besedilo, opazimo, da je ekstra deviškega olivnega olja samo 1,5 %, prevladuje pa sončnično olje (30 %)!

  • kuhanje testenin
    pri kuhanju testenin moramo biti posebno pozorni pri izbiri testenin. Naj bodo kvalitetne. Kvalitetne se od nekvalitetnih razlikujejo v trenutku, ko so testenine kuhane oz. preveč skuhane nimuto ali dve. Pri nekvalitetnih testeninah se škrob, ki se je v času kuhanja izločil iz testenin v vodo, vrne nazaj v testenine, pri kvalitetnih pa ostane v vodi, ki jo zavržemo. Testenine samo odcedimo in ne izpiramo z vodo!

  • priprava hrane
    olivno olje dodajmo že pripravljeni hrani (tudi/predvsem) na koncu, ko je hrana že na krožniku. Tako bomo zaužili vso zdravilno in kulinarično vrednost vrhunskega olivnega olja v popolni obliki. Hrana bo okusnejša in sočnega okusa.

  • kuhanje na ognju
    če imamo možnost, si vgradimo kuhališče z ognjem (drva ali plin). Mnogi verjamejo, mnogi pa tudi občutijo razliko pri okusnosti tako pripravljene hrane. Konec koncev, tudi vsi veliki kuharji uporabljajo ogenj za pripravo jedi.

  • lonci in posode
    že stare mame so bile pazljive pri izbiri loncev. Govejo juho so kuhale v samo za to izbrani posodi, ki je bila namenjena samo goveji juhi, kjer so kuhale kavo, niso kuhale ničesar drugega...

  • dodajanje jedem
    na splošno velja pravilo: toplim jedem dodajamo tople dodatke, hladnim pa hladne.

  • naj nam ne bo škoda denarja za dobro in zdravo hrano
    zelo radi investiramo denar v dobrine, ki nam nudijo ugodje in ugled. Malokdo pa investira denar v sebe: investiranje v zdravo in dobro hrano pomeni investiranje neposredno v svoje celice iz katerih smo zgrajeni - torej v nas same. Zanimiv je podatek, da so v pretekli zgodovini Italijanski možje varčevali denar, da so sebi in svoji družini lahko privoščili kvalitetno olivno oilje, ker se jim je to zdelo vredno.

  • članek: Z Marijo Merljak o zdravi prehrani in hujšanju
    pdf...

  • članek: Z Marijo Merljak - Kaj jesti za zdravje?
    pdf...